Poden utilitzar el procediment de vot accessible les persones amb discapacitat visual inscrites en el cens electoral que coneguin el sistema de lectoescriptura Braille i tinguin reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33% o estiguin afiliades a l'ONCE.
- S’ha de sol·licitar prèviament.
- El termini comença el 19 de març i finalitza el 15 de'abril.
- La sol·licitud es tramita a través del telèfon gratuït 900 500 912, que li demanaran les dades següents:
- Nom i cognoms
- Data de naixement
- DNI
- Domicili
- Telèfon de contacte
- Adreça electrònica
- Petició expressa de rebre la documentació al domicili particular
En cas de no haver sol·licitat rebre la documentació a domicili:
L'elector o electora que hagi sol·licitat el procediment de vot accessible el dia de la votació ha d'anar a la mesa electoral que li correspongui votar, identificar-se, i el president o presidenta de la mesa (o bé un dels vocals) li lliurarà un maletí amb la documentació per poder votar.
Si, tot i haver-lo sol·licitat, l'elector o electora no trobés el maletí a la mesa electoral, el president de la mesa ha de trucar a la junta electoral de zona per tal que li subministri al més aviat possible.
En cas d'haver sol·licitat rebre la documentació a domicili:
En el cas d'haver demanat l'enviament de la documentació de vot accessible al domicili, abans del dia de la votació l'ajuntament enviarà al domicili particular de l'elector o electora el maletí de votació accessible. Si no es troba a casa, se li deixarà una nota per tal que el vagi a recollir a l'adreça que s'indiqui.